Senzomotorika a jej význam v ranom štádiu vývinu dieťaťa
Tvorivá činnosť v detskom veku podporuje sebaexpresiu dieťaťa, rozvíja jeho hrubú a jemnú motoriku, zmyslové vnímanie, podporuje myslenie a fantáziu. Detská kresba sa vyvíja v danom postupe, a jej rozvoj závisí na možnostiach dieťaťa tvoriť a manipulovať s predmetmi: kresliť, maľovať, pracovať s hmotou a rôznorodými materiálmi.
Aby bola táto cesta poznávania pre dieťa naozaj bezpečná, je dôležité dodržiavať určité zásady. V našich kurzoch Ako (ne)naučiť dieťa maľovať preto pracujeme s jedlými farbami a modelovacími hmotami (jedlými no nie primárne určenými na jedenie), skúmame rôznorodé materiály (primeraných veľkostí a pod stálym dohľadom dospelej osoby) všetkými zmyslami a vďaka tomu vytvárame jedinečné diela. Cieľom však nie sú tieto artefakty, ale proces tvorenia, ktorým spoločne prechádzame. V rámci neho podporujeme tiež vzťah rodiča a dieťaťa cez tvorivú činnosť.
Teší nás, ak je absolvovanie našich kurzov odrazovým mostíkom pre spoločné tvorenie rodiča a dieťaťa v domácom prostredí.